Op Goede Vrijdag 29 maart was er in de Nieuwendammerkerk een verstilde viering. De predikant van de Nieuwendammerkerk, ds. Paula de Jong, las het lijdensverhaal van Jezus uit het Evangelie naar de apostel Marcus en de Nieuwendammer Cantorij zong koralen van Johann Sebastian Bach. Bach heeft een Marcus Passion geschreven maar de muziek daarvan is haast geheel verloren gegaan maar de opzet is bewaard gebleven. In deze viering werd de Bijbeltekst zoals Bach die door de evangelist liet zingen afgewisseld met de koralen op de plaats in de tekst waar Bach ze gedacht heeft. Het was een intieme viering en na de viering hebben veel bezoekers bij een kopje koffie of thee nagepraat in de kosterij naast de kerk.