De Nieuwendammerkerk staat op één van de mooiste plekken in Amsterdam Noord. Op zondag 18 februari 1849 werd in dit kerkgebouw de eerste kerkdienst gehouden en op zondag 18 februari 2024 vierde de kerk haar 175ste verjaardag in een bijzondere kerkdienst. In haar preek sprak ds. Paula de Jong over de zaligsprekingen en dat Jezus ons leert het licht te brengen aan alle mensen. Aan deze dienst werkten ook alle vijf koren van de Nieuwendammerkerk mee; Quo Vadis kwam aan het begin van de dienst zingend de kerk binnen en de Vespercantorij sloot de dienst af met het “Hallelujah” van Händel. Na de dienst was er een uitgebreide verjaardagsborrel en een lunch in de kosterij en tot ver in de middag in de kerk een goed bezochte expositie over de geschiedenis van de kerk. Een dag om met voldoening op terug te zien.